duminică, 31 decembrie 2017

2018

         A mai trecut un an greu, frumos şi fructuos în acelaşi timp. Copila a crescut, merge la şcoală, scrie, citeşte, nu ştiu cum a reuşit, însă cert este că  timpul trece şi nu trece în zadar.  Dostoievski spunea că scrii atunci când ţi-e greu, am ajuns să scriu pe blog o dată pe an. Mi-e greu, doar că este un greu natural, aşa e viaţa, timp nu prea am, însă nu simt neapărat nevoia să spun tot, cele mai importante momente le memorez în suflet pe viaţă. 
         Să vede cum mai stăm cu răceala. 1,2 - una mare una uşoară. Le număr pe degete, deci muuuuuuuuuuuuult mai bine. Şi nu pentru că a implinit 7, şi de la vârsta asta nu prea mai răcesc. Am investit în sănătatea ei prin lucruri simple şi evident esenţiale: 
-am dus-o la tratament balnear 2 săptămâni la Băile Govora, tratament pentru probleme respiratorii, timp în care am aflat că are şi astm bronşic, iar dacă vom continua tratamentul anual trei ani la rand, ar putea scăpa de această afecţiune, deşi ea nu are simptome evidente, răcelile dese au şubrezit-o pe interior.
-i-am amenajat camera ei, dormitul în patul ei propriu şi personal, are avantajele lui, mai puţini microbi, mai multă rezistenţă la microbi. Mai are momente în care doarme sporadic în patul nostru, dar ştie că are colţul ei şi se simte acasă.
- am intrat la dietă, toţi 3. Dulciurile sunt bune pentru sistemul nervos, dar în exces nu fac bine. A slabit 4 kilograme, a incercat să consume legume, dar fără succes, astfel consumă mai multe fructe şi seminţe, fără dulciuri şi cu burtica stă mult mai bine. Evident este faptul că a moştenit colonul iritabil şi intoleraţă la lactate, de aici şi problema constanţă cu burtica.
          La Govora a foat grozav. S-a simţit minunat. Abia aşteaptă să mai meargă şi anul acesta. Nici nu realizează că este un tratament de fapt. Pentru că stăm la mătuşa soţului, pentru că tratamentul durează doar o oră, pentru că ne plimbăm mult şi ne jucăm şi sunt tot timpul cu ea. Sunt foarte mândră de ea pentru că am mers doar noi două, singurele cu trenul 8 ore, 3 până la Bucureşti, 2 în gară şi alte 3 ore până la Govora. A avut răbdare, bagajele le-am trimis prin curier, doar noi două, câte un rucsac în spate şi o zi ploioasă.
        La întoarcere la câteva zile a făcut enterocolită. Prima literă  de mână a învăţat-o acasă şi nu la şcoală, au avut scarlatină, dar pentru că am luat-o dint prima cu antibiotic, boala nu s-a manifestat agresiv. În decembrie a avut o răceală uşoară pe care am tratatat-o cu nişte pastiluţe din plante şi aerosoli. 
        E foarte bine, sunt încântată, abia aştept să repetăm tratamentul, nu am cuvinte ce diferenţă, 2 săptămâni de relaxare şi un an prosper pot să zic.
          Eu am avut câteva realizări profesionale. Am luat definitivatul, care este un exament cheie, am avut o elevă care s-a calificat la olimpiada naţională, pentru o începătoare ca mine, le-am luat faţa multor alte licee şi profesoare cu statut de învingători.  Am luat titularizarea, este un examen greu, sunt unii care au gradul I şi nu au luat un 7 încă... M-am titularizat, departe de casă, dar am reuşit. În judeţele alăturate nu a fost post titularizabil, Bacău, Brăila, Galaţi, Buzău...M-am detaşat...mai aproape de casă, colectiv nou, copii noi, toate noi...A fost o vară plină de activităţi, am cunoscut mulţi oameni noi, nu am avut timp să mă plictisesc, mai că nu am avut timp să mă odihnesc, dar nu mă plâng, a fost greu, dar am reuşit.
         Am slabit. Îmi doresc de câţiva ani să slăbesc şi nu mai reuşeam. Am slabit 8 kg, mă simt foarte bine, mai am de dat jos încă vreo 3 kg. Am mers la nutriţionist de data aceasta, am înjumătăţit porţiile, am renunţaţ la dulciuri, pâine şi alte porcării. Nu a fost deloc greu, mă bucur că acum îmi voi reînnoi garderoba la primăvară.
          Eu am descoperit nişte laturi pe care le ştiam pierdute şi le-am folosit la nevoie, am spus nu. De obicei nu pot spune nu, nu reuşesc, nu am curaj. Evident că m-am maturizat, am mai crescut şi eu. Deşi am spus aceste vorbe, nu sunt încrezătoare, mă îndoiesc de alegerile mele, dar nu ai cum să ştii dacă ai ales bine sau nu, timpul este cel care va hotărî calitatea alegerii mele. Pentru moment:

Părintele Nicolae Steinhardt sublinia la un moment dat, în una din cărţile sale:
"Nimeni să nu silească pe aproapele său, nici măcar pentru a-i face bine, nici Domnul nu intră nechemat."
         Mulţumesc pentru minciunile voastre care mi-au deschis ochii. Mulţumesc pentru că aţi plecat, iar lucruri noi au venit în loc. Mulţumesc că m-aţi învăţat să las trecutul în urmă. Acum înţeleg că prin pierderea voastră m-am regăsit. Mulțumesc că m-ați respins și m-ați îndreptat spre un loc mai frumos, cu oameni mai buni. Mulțumesc că mi-ați dat un motiv să plec de lângă voi fără cale de întoarcere.Mulțumesc că nu mi-ați dus dorul când am lipsit și nu ați încercat să mă întoarceți. Mulțumesc că mi-ați arătat direct că nu contez pentru voi. M-ați făcut să înțeleg că sunteți meschini și că niciodată nu am avut nimic în comun.
     Cum a fost anul acesta ? Îmi pare rău că mă despart de el şi pentru faptul că trebuie să repet unele experienţe grele şi pentru faptul că unele evenimente au loc o singură dată în viaţă.
     Ce îmi doresc? Zâna bună să consemneze acolo în carneţel...
1. Îmi doresc să mă detaşez  sau să am continuitate la detaşare sau să mă pretransfer, mult de tot, sper să nu fiu nevoită sa dau iar titularizarea, după noile reglementări...
2. Îmi doresc să nu mai fiu nevoită să spun nu nimănui, urăsc, pierd prea multă energie pentru nişte nimicuri, care nu merită efortul.
3. Îmi doresc la fel de puţine răceli, 7 ani a semănat cu ta-su, alţii 7 să semene  şi cu mine, o răceală pe an şi o durere de burtă, mai multe împiedicări prin casă.
4. Îmi doresc să am puterea să fiu mai răbdătoare, mai puţine kilograme şi mai multă voie bună.
5. Îmi doresc sănătate pentru familie, pentru prieteni şi pentru duşmani, să nu mai fie durere în jurul meu, poate trecătoare, dar nu constantă. Ştiu că boala este un semn de dragoste din partea lui Dumnezeu, dar nu am puterea să o tolerez, mă macină, mă înspăimântă.
      Sunt recunoscătoare pentru tot ceea ce am astăzi, sunt fericită, îmi doresc mai multe asemenea şi altele noi!
La mulţi ani 2018!!! Abia aştept să vii cu noi provocări!







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...