sâmbătă, 12 septembrie 2015

Ultimul an de grădiniţă


        Mai sunt două zile până începe grădiniţa. Toamna şi-a intrat în drepturi. De două zile plouă torenţial şi afară nu sunt decât 15 C. Începutul acestui an ne găseşte relaxaţi, fără emoţii, fără prea multe bătăi de cap. Doar vise, speranţe şi gânduri măreţe. Puţin nostalgici, deh! ultimul an de grădiniţă, de copilărie autentică, de viaţă fără griji, fără teme şi multă joacă. De anul viitor va păşi şi ea încet-încet în lumea oamenilor mari, cu responsabilităţi, cu griji, cu probleme matematice, logice sau sociale. 
           Ne dorim să frecventăm cercul de dans, de pictură,  lucru manual, etc. lista rămâne deschisă. Ne-am propus să învăţăm literele mari, mic, de tipar, de mână şi să citim şi poate să şi scrie, de ce nu. Pentru că îşi doreşte, poate şi desigur trebuie. Mai toţi copiii care au plecat în toamna aceasta la grupa zero ştiu toate aceste lucururi, habar nu am ce mai învaţă în clasa întâi, cum era pe vremea noastră, cert este că îmi doresc să ştie toate aceste lucruri, dar să aibă plăcerea să le înveţe de bunăvoie, nu din obligaţie, prin joacă. Ea are impresia că timpul pentrecut împreună este un joc continuu, însă fără să ştie învaţă lucruri de copii mari şi isteţi. Nu mi-aş dori să înveţe ceva mecanic, gen: alfabet cap coadă, numărat până la 100, îi este de ajuns să le cunoască separat felul şi numele. 
        Ploaia îşi are rostul ei în viaţa nostră. Pentru că toată vara am ieşit în parc la copii, la joacă, nu prea am mai facut activităţi, decât ocazional, aşa că în prima zi de ploaie rece de toamnă, m-a lovit inspiraţia, împinsă de necesitatea de a învăţa alfabetul, dar fără metode clasice. I-am creat cartonaşe cu litere de mână, de tipar, mici, mari şi din ce am găsit în cutia ei de cărţi, caiete, etc. Ideile vin în timp şi curg gârlă, deci exact  combinaţia: ce facem în casă atunci când afară plouă. Ştiu că există cartonaşe din astea la librărie, dar ale noastre au fost create prin joacă, am reciclat şi sunt autentice. Vreau să le citim în fiecare zi şi astfel va învăţa uşor şi eficent alfabetul, nu durează decât 5 minute exerciţiul. Cu timpul, după ce găsesc abţibilduri pentru toate literele aş vrea să le laminez, pentru a le putea manevra fără grijă şi pentru o conservare eficientă. 



     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...