duminică, 2 noiembrie 2014

Din nou...

     N-a trecut nici două săptămâni de când am încheiat tratamentul injectabil pentru amigdalită şi a răcit iarăşi. Iar a fost trei zile la grădiniţă şi gata nasul înfundat, vorbeşte răguşit, îi lăcrimează ochii şi tuşeşte (noaptea) şi strănută  ocazional. Am hotarâr să mergem la medicul pediatru şi orl, deorece abia ne-am schimbat medicul de familie, nu dispunem şi de retetă gratuită, căci durează o lună tranziţia, chiar dacă avem consult gratuit chiar din momentul înscrierii. 
         Dr. orl a cosultat-o şi ne-a întrebat din prima dacă avem vreun animal de companie prin casă, iar noi i-am răspuns profund întristaţi că avem mucegai. Evident rinita alergică în floare ne-a lăsat un gust amar. Pe noi ne-a terminat nasul înfundat, care cât de curând va fi operat de adenoizi, dacă continuă cu încăpăţânare să ţină mucozităţile în el. Plus un tratament de probă pentru rinită alergică cu singulaire pentru trei lui, să vedem dacă îi face bine la năsuc, după ce terminăm cu faringita care în concordanţă cu rinita, ne face soarta de părinţi aproape insuportabilă, de parcă nu ar putea să aibă şi ea câte o boala pe rând, face numai câte trei, câte două. 
          Dr. pediatru când ne-a văzut în faţa ochilor s-a "bucurat" la propriu. Rinofaringita era evidentă după culoarea din fundul gâtului şi vocea gâjâită. Ne-a recomandat aproximativ aceeaşi schemă de tratament ca şi dr. orl, şi ne-a recomandat şi ea singulaire, pentru nasul din dotare. 
          Bucuria noastră a fost că nu aveam nevoie de antibiotic, care pentru copila noastră înseamnă injectabil. În rest, nu pot vorbi decât de reţete, preţuri şi bani. Două nopţi cu tot cu tratament a tuşit noaptea până nu a mai putut, am crezut că ne vomită ce-a mâncat toată săptămâna. Ziua, dacă treceai cu vederea nasul super înfundat, ziceai că e sănătoasă tun, cum venea noaptea, venea sfârşitul. Apoi i s-a desfundat o nară, apoi a doua şi s-a treminat nu tuşitul, dar congestia nazală şi mucozităţile mai durează şi după o săptămâna, şi după atâtea experienţe, poate dura şi trei săptămâni.
            Acum noaptea chiar dacă nu tuşeşte respiră greu şi fornăie evident, deşi ea doarme cu gura închisă, chiar dacă nu poate respira bine. Am stat şi am tot cugetat la ce am mai putea încerca, numai să o vedem bine şi mi-am amintit că am citit cândva un articol despre un aparat românesc: purificator de aer Salin 2. La câţi bani am dat luna aceasta pe tratamente, am zis să încercăm şi acest aparat, să vedem ce părere are şi nasul copilei. Cel mai mult îmi pare rău că medicii nu prea mai încurajează terapiile saline. L-am întrebat eu care este părerea lui faţă de acest gen de terapii, şi mi-a răspuns că bună, însă mi-a fost jenă să-i spun şi de ce nu le recomadă, ne îndoapă numai cu pastile şi siropuri, în ideea în care venim cu aceeaşi problemă atât de des. De acum ne ţinem de dr. orl, îi facem vizite lunare, ca să aibă o evidenţă clară starea nasucului.
           Despre mucegai aş putea scrie un articol întreg, la câte încercări am avut pentru a scăpa de el, cum este, unde apare şi cât de mult ne afectează viaţa. Nu ştiu dacă el este principalul motiv al îmbolnăvirilor copilei, căci evident avem mucegai şi în casa nouă de la ţară, alt tip, altă consistenţă, unde am stat tot anul trecut şi aici la bloc, unde răceşte tot des, mai e şi grădiniţa, care presupun că nu are mucegai, dar e plină de viruşi de toate felurile.
          Săptămâna aceasta copiii au vacanţă. Mersul la grădiniţă m-a făcut să cred că nu e potrivit pentru ea. Anul trecut, deşi nu a frecventat grădiniţa, a răcit des, dar la o lună, două, nici chiar la două săptămâni. Cursurile de dans au avut succes, am apucat să mergem la toate, cursurile de muzică din păcate le-am abandonat, căci nu-i permite nici gâtul, nici nasul să cânte.  Ieri s-a întâlnit în parc cu un coleg de la grădiniţă şi conversau în tobogan:
- Daria, de ce nu ai mai venit la grădiniţă?, o întreabă foarte curios.
- Am răcit iar..., îi răspunde fii-mea foarte dezamăgită. 


Schemă de tratament: 
a. septilin- sirop indian din plante pentru imunitate
b. salbutamol pastilă 1/4 la 12 ore (siropul are aromă de căpşuni)
c. sinupret sirop
d. biseptol 3/4 la 12 ore
e. un spray nazal pentru congestie nazală şi colargol

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...