vineri, 4 octombrie 2013

Toamna iernatică

       După exact o lună de toamnă s-a instalat iarna. La munte a nins ca în lunile de iarnă, un strat consistent şi rezistent de zăpadă, iar în rest frigul şi vântul şi ploaia au o faţă de ger crunt. Eram sigură ca va fi frig, dar nici chiar atât de, cum se întâmplă de fiecare dată, şi de data aceasta vremea i-a luat prin surprindere şi pe meteorologi şi pe noi toţi, mai ăuţin pe mine, căci am venit la oraş, suntem obişnuiţi cu timpuri crunte atunci când venim în vizită. 
     Cum era de aşteptat am prelungit şederea, a răcit copila şi cum la noi o răceală ţine minim 10 zile- maxim o lună, mai stăm o săptămână. A răcit din prima zi şi cea mai caldă zi din acest sezon de toamnă-iarnă, că în rest 3 zile a plouat torenţial şi altele 3 a bătut vântul şi n-au fost decât +7C, de ziceai că stă să ningă. Aveam impresia că toate zilele astea soarele nici nu a răsărit, nori cenuşii, mulţi şi negri, gri, vineţii. Ieri a dat un pic soarele, dar era unul cu dinţi, exact ca în zilele de iarnă, nu avea nici o putere de a dezmorţi termometrele. 
      În ultimii ani am observat că o viroză nu mai durează clasic: 3 zile, la noi personal ţine mult, fără complicaţii şi cu diverse tratamente, se ţine ca râia de capră, ultima dată 3 săptămâni. Am fost şi la  medicul de familie, şi la pediatru, şi la ORL-ist, i-am dat şi antibiotic, cum s-a scurs timpul, s-a făcut bine şi copila şi am ajuns să facem şi 5 sedinţe de aerosoli pe zi. De data aceasta nu am mai fost la medic, după un an plin de răceli excesive şi prelungite, ştiu toate schemele de tratament şi apoi tot va dura câte zile are viroza în cap, indiferent de tratament.  Am făcut aerosoli pentru fluidizarea mucozităţilor, i-am suflat nasul clasic cu batista, şi în 3 zile s-a oprit de a strănuta, dar mucozităţile nu conteneau să izvorască din năsuc. Apoi a început să tuşească de la mucozităţile  colectate în gât şi când am încercat să-i scoatem cu batista bebeluşului, mai aveam un pic şi ne inundau, ne-am dat  seama că suflatul nasului clasic a fost atât de superficială, încât mucozităţile s-au strâns toate în gât şi am început să o tratăm cu fluimucil, ca să alunece punga de mucozităţi în sus în jos, doar să plece din loc. Şi forăm cu batista bebeluşului după mucozităţi zilnic, apoi dezinfectăm nările cu colargol şi aşteptăm ca izvorul să sece. Are nişte gene de la ta-su, care mă fac să intru în delir atunci când răceşte, dar e totuşi o simplă răceală şi câte vor mai fi...
       Săptămâna viitoare se anunţă timpuri mai calde, sper să putem ieşi din casă, căci într-o săptămână întreagă nu am scos-o decât o singură dată şi atunci la locul de joacă din mall, dar care a făcut mai rău decât bine la starea ei de izvor nesecat al mucozităţilor. Wekeendul acesta este  "Festivalul Vinului", însă cum se încălzeşte abia de duminică încolo, nu are nici o şansă să iasă din casă şi să vadă şi ea ceva ce nu vede zilnic. Sănătoşi să fim că timp avem berechet.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...