miercuri, 18 septembrie 2013

Toamna de aur


       "Toamna se numără bobocii", castanele şi  nucile în cazul nostru (la oraş am adunat castane de pe bulevard, aici la ţară am strâns nuci prin curtea bisericii). Nu am mai scris despre vreme, căci mi-a depăşit de mult toate aşteptările. S-a făcut toamnă târzie din primele zile de septembrie şi focul din sobă arde destul de puternic de pe acum. Nu visez decât la zăpadă, căci în rest nu am nici o bucurie de la sezonul rece, în afară de sărbători.
        Săptămâna aceasta m-am simţit fericită că sunt alături de copilul meu. M-am simţit alegoric exact ca în bancul acela:
-"...Tata e preot, iar mama nu munceşte nici ea!!!... Stau acasă alături de copilul meu, adică nu am un loc de muncă, dar toate ştirile şi informaţiile care musteau la începutul aceste săptămâni de copii plângăcioşi, treziţi la o oră în care ţi se taie respiraţia de la frigul prematur de început de septembrie, m-au dat peste cap, căci am realizat că lipsa locului de muncă are şi el o parte bună. Ne-am zis că are tot timpul din lume să se trezească matinal  şi să meargă zgribulită în drum spre şcoală, muncă, etc, i-am mai dat răgaz un an. Sunt totuşi încă atât de micuţi şi avem obligaţia de ai proteja de intemperii, vor avea de-a lungul vieţii timp şi destule urcuşuri.
        Şi apoi mai mult ca sigur după nici o săptămână de grădi, o iau acasă cu o răceală zdravănă, iar la noi o răceală înseamnă mult timp, minim o lună, aşa că mai bine evităm o stare de rău cu o decizie luată înţelept. Şi când se va căli? Evităm acest termen care sună foarte grosolan doar pentru un an, cursul vieţi este pentru fiecare în parte aproximativ la fel, în sensul că nu putem învinge sistemul, va merge la grădiniţă pentru a se integra social. Ea îşi doreşte să meargă aici la grădiniţă (deşi nu bag mâna în foc că nu va plânge), pentru că îi cunoaşte pe toţi, însă dacă ar merge într-un loc nou printre oameni necunoscuţi, sigur şi-ar schimba dorinţa într-un refuz categoric şi desigur totul ar degenera într-un plâns implorator şi plin de regrete de ambele părţi. 
        

o zână în carne şi oase

raza noastră de soare

la adunat nuci

două raze de soare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...