miercuri, 12 iunie 2013

ÎN AŞTEPTAREA VERII

          A început vara cu cireşe, căpşuni, caise, piersici, etc., ploi şi în ciuda datei avansate din calendar, încă mai facem focul în sobă. E frig pentru această perioadă a anului, la munte e ca la mare, după o ploaie, câteva zile nu prea îţi mai arde de plajă şi cum plouă de vreo două săptămâni aporoape zilnic, e frig rău. Daria nu a apucat să poarte tricou, decât ocaziţional şi atunci la ore de vârf, căci pe zi ce trece tot răscolim prin hainele lungi şi groase, iar pe cele subţirele le  dăm la o parte zi de zi. Am ajuns să-mi clănţenească dinţii în gură de frig, eh! şi când o veni şi vara canicalură să vezi atunci alt şir de nemulţumiri, de parcă poţi să-i intri omului în graţii, el desface mereu firul în patru, indiferent cum o fi vremea.
         La un an de la dieta minune pe care am crezut că am descoperit-o mă aflu într-o situaţie asemănătoare, fără 5 kg din 15. Şi tot caut o altă determinare ca să mă apuc să slăbesc, căci cea de anul trecut a secat şi nu mai poate prinde viaţă, caut una care să mă lovească în moalele capului şi să mă apuc să slăbesc, căci tare bine mai era atunci când eram mândră de munca cu mine însămi. Dacă vara trecută am slăbit din principiu, vara aceasta am nevoie să arăt bine, avem evenimente în familie, şi mi-aş dori ca  şi schimbarea prefixului să mă găsească într-o formă de care să fiu mândră.
        Dacă tot vremea este aşa cum este (cu ploi, căpşuni, iar când mai scapă şi soarele de printre nori cu câte o îngheţată), Daria a răcit un pic sau Dumnezeu mai ştie ce o avea, căci nasul înfundat şi mucozităţi din gat plus scărpinat excesiv mă duce cu gândul la cele 4 căpşuni pe care le-a mâncat acum câteva zile, însă tot nu se leagă toate detaliile. Acum suntem la avansaţi în ceea ce priveşte răcelile, şi mersul acesta la medic îşi are rostul său, învăţăm să ne tratăm de răceli, depresii, boli copilăreşti. Am început cu un antihismatic, indiferent care o fi cauza declanşatoare a mucozităţilor, antihismaticul îşi face treaba lui. Combinat cu un praf pentru fluidizarea mucusului, secret aflat de la medicul ORL-ist, căci copila are mereu mucusul undeva între căile nazale şi gât şi nu se lasă scos nici cu batista bebeluşului. Apoi pentru că am avut experienţe plăcute cu aparatul de aerosoli şi beneficiile lui, am început şi şedinţele de aerosoli pentru congestia nazală şi fluidizarea secreţiilor. Şi toate astea adunate şi culese din vasta noastră experienţă cu "răceala şi mama ei şi cu tot neamul lor" şi combinate între o ceaşcă de ceai de echinaceea pentru stimularea imunităţii, plus câte o plimbărică scurtă pentru "destuparea" nasului, aşa după o ploaie de vară care miroase a toate alea adunate şi stropite cu roua dimineţii.
        Daria nu suferă de apetit de întins nervii noştri până spre infinit, nici chiar atunci când este mai bolnăvioară, doar febra o mai poate doborâ, însă de data aceasta nu este cazul. Respiră atât de greu încât fiecare respiraţie pare a fi ultima, scoate un icnet de mare suferinţă interioară. Şi vorbeşte, şi cântă, apoi iar ne întreabă, doar când doarme mai face o mică pauză vocală, căci şi prin somn mai aruncă câte o vorbuliţă. Coincidenţă sau nu, însă tocmai s-au scurs 3 luni de la ultima răceală şi maxim o lună de la ultimul tratament de stimulare a  imunităţii.
      În rest voie bună şi multe altele, căci nici nouă nu ne stau nici mâinile şi nici picioarele toată ziulica, deh! ne prieşte viaţa la ţară la toţi trei. Şi tot aşteptând vara mai facem una-alta, poate se va îmbuna şi omul şi timpul, căci tare ne mai plac dulcegăriile fie ele şi naturale...

     

râul Bâsca

        

cu pas alergător

        
mai trecem si pe la gradinita

ne facem si poftele
         
    


2 comentarii:

  1. pentru alergie la copii , dar si adulti este un produs super de la Plafar il gasesti "Alectra", de la Plantextrakt, ti-l recomand cu cea mai mare incredere, iar pentru nasuc ulei de susan presat la rece, sunt flaconase de 10 ml, ii picuri de 2 pe zi cate 3 picaturi in fiecara narisoara, si sa vezi ce bine va fi. Te pupic Marioara, Tanea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mersi pentru sfaturi o sa ma informez...oricum pt alergie calea ideala este sa previi decat sa tratezi...ne vom stradui pe viitor cu sfintenie sa prevenim...

      Ștergere

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...