sâmbătă, 16 martie 2013

SERIAL: "RĂCEALA "

        Încep să intru iar în panică când vine vorba de viroza Dariei, cred că mă vindec de răceală şi eu. Ziua a opta şi răceala continuă: nas înfundat spre foarte înfundat şi rinoree posterioară (scurgerea este mai mult in spatele foselor nazale; secretiile nu sunt suflate pe nas, ci mai degraba inghitite sau expectorate). Pot invoca 1001 de motive pentru care copilul meu este încă răcită, dar cum încă mă simt şi eu la fel ca ea, încerc să-mi înghit cu greu saliva printre gânduri.
       Am trecut pe antibiotic ((augumentin un sfert de pastilă la 12 ore) preventiv ni s-a dat şi pastilute de nistatin pentru a preveni eventualele afte bucale) pentru a ocoli tratamentul injectabil, şi pentru că din lista de antibiotice pentru copii (sirop) cu spectrul larg  5 la număr încercate de noi până în momentul de faţă, mai exact în ultimile şase luni, am avut numai probleme, am hotărât de comun acord cu medicul pediatru că acesta este tratamentul cel mai reuşit. Mă tot repet şi când îmi amintesc mă doare capul că îmi bat gura degeabă, că doar producătorii de medicamente nu citesc bloguri, ei fac experienţe în laborator, însă poate au şi ei copii la rândul lor. Daria este alergică la căpşuni şi la alte două antibiotice care sunt fără aromă a făcut afte bucale, aşa că nu prea avem alternative atunci când virozele se complică.
      Până acum am făcut câte 5 şedinţe de aerosoli:
  •  pentru fluidificarea secreţiilor nazale şi nas înfundat - 1ml ser fiziologic + 1ml ACC + 0,5ml Dexametazonă - de trei ori pe zi; (nu mai folosim dexa pentru următoarele zile)
  • pentru tuse seacă şi în general pentru rinoree posterioară - 2 ml ser fiziologic + 1ml Flixotide- de 2 ori pe zi;
  • curăţarea căilor respiratorii cu aspiratorul nazal la un sfert de oră după şedinţa de aerosoli la final 2 picături de vibrosil picături nazale;
  • apoi seara înainte de somn 3 ml de Aerius şi un supozitor de paracetamol;
  • un imunostimulator  pulbere, a mai luat acest tip în urmă cu un an şi nu a răcit deloc sau a fost doar o coincidenţă, deşi  are abia două luni de când i-am administrat un altul în urma complicaţiilor de la răcele din toamnă;
  • vitamina c pentru stimularea imunităţii şi calciu pentru oase.
       Destule...căci uneori am impresia că tratamentul injectabil mi se pare aparent a fi cea mai simplă metodă. Însă scopul meu este altul, să desfund nasul copilului. Trag linie şi mai calculez până mă conving că salariu minim pe economie este mic copil pe lângă atâtea răceli şi scheme de tratament. Nu răcim în fiecare lună, da şi atunci când o facem, o facem lată.
       Atunci când vine vorba despre copii gândul te duce la bolile copilăriei, însă nu prea mulţi amintesc şi despre episoadele unei boli, care de-a lungul timpului devin seriale.


visez la bine...


    
      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...