duminică, 14 octombrie 2012

CUM AM ÎNVĂŢAT CULORILE

        Stăm la semafor, o ţin de mână,  strâns, din instinct sau poate aşa m-au ţinut şi ai mei pe mine.
- Mami, nu...,  ioco (roşu)!, imi tot repetă Daria stăruitor şi parcă mă ţine în loc să nu cumva să traversez.
- Da mami, nu traversăm pentru că este roşu, aşteptăm să se facă verde la semafor.
- Mami, eie (verde)! hai...,  mă trage de mână şi cu un pas alergător traversăm bulevardul,  la capătul căruia tronează covrigăria care are mereu covrigi calzi.

    Dacă aş putea presupune ce a fost fii-mea într-o altă viaţă, aş spune cu mâna pe inimă chinezoaică, după felul în care îşi mozoleşte limba în gură şi răstălmăceşte cuvintele. De la roşu până la ioco este cale lungă şi anevoioasă ca de la cer la pământ. Are doi ani şi, şi încă nu numără până la zece sau nu ştie culorile, pentru că eu am crezut de cuviinţă ca atunci când le învaţă să le şi probeze, acum i-a venit sorocul, acum le percepe ea natural. Culorile am început să le învăţăm după ce a început să coloreze, mai ales după ce am început a folosit acuarela. Tot mâzgâlind şi colorând în acelaşi timp repetam de zor culorile, dacă tot nu-mi permitea măcar să pun vreun punct pe foaie. De atunci le tot repetă pe limba sa după cum o duce gura, haioase nume mai au culorile în  limba fetei mele:
negru - nelu,
roşu - ioco,
verde - eie,
mov - mom,
albastru - ba,
portocaliu - ba (aceasta este forma oficială pentru toate cuvinetele care nu-i reuşesc),
roz - ieoc, 
cafeniu - ba,
galben - ba.
     Acum ştiu că e la început de drum, dar se descurcă foarte bine pentru un începător, are fler, are talent, îi face plăcere să se joace cu culorile, iar eu nu pot decât să mă bucur. Iar cum timpul de afară ne ţine tot mai mult prizonieri în casă, de acum încolo ne vom iniţia în arta picturii, aşa cum mă duce pe mine capul şi pe ea mânile.
      La locul de joacă o întreb pe care tobogan vrea să se dea, pe cel roşu sau pe cel albastru, şi ea răspunde entuziasmată "ioco"!, acasă o rog să-mi dea telecomanda neagră şi mi-o aduce, le cunoaşte, şi le numeşte după cum vrea guriţa ei.  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...