vineri, 28 septembrie 2012

LA GRĂDINIŢĂ... ÎN VIZITĂ

       
        

a crescut...
          A crescut... Chiar dacă a făcut doi ani deja, în inima mea tot o copilă a rămas, abia după ce am vazut-o îmbrăcată în hainele de toamnă, mi s-a umplut inima de bucurie când am văzut cât a crescut odoraşul nostru. Luna aceasta roia internetul de postări despre prima zi de grădiniţă, şcoala sau altele şi toate abundau de lacrimi, refuzuri şi desigur griji de mamă.
        Daria are privilegiul de a sta acasă cu mama ei şi de a merge la grădiniţă în vizită. Da, pare un vis, dar casa parohială în care stăm noi acum şi care este casa nostră de suflet, pentru că a fost construită sub ochii noştri se învecinează cu şcoala, grădiniţa din sat. Daria cum se trezeşte dimineaţa îşi caută de zor expadrilele,  îmi caută privirea şi rosteşte rugător: "pa!", apoi o zbugheşte afară şi strigă cât o ţine gura ţinându-se de zăbrelele gardului ce ne desparte "hete!!! "(fete).
          La grădiniţă i-a plăcut din prima şi pentru că majoritatea copiilor îi cunoaşte şi pentru activităţile la care a participat cu mare drag. Îi place şi afară şi în clasă, dar nu cred că ar sta şi fără mine încă, mai avem nevoie de mult exerciţiu, însă e un început promiţător.
          Grădiniţa din Lera este una obişnuită în care toţi copiii satului merg să socializeze şi să avanseze în treptele cunoaşterii în singura clasă în care învaţă simultan. Aici nu ai de unde alege, nu există alternative (fiţe), toată lumea merge în acelaşi loc, la 4 copii născuţi anual în sat, nu ai cum altfel, ăsta e singurul dezavantaj al grădiniţelor din satele mici. Cei mici învaţă mai repede de la cei mai mari, iar cei mari învaţă să-i iubească şi să aibă răbdare cu cei care ştiu mai puţine decât ei. Daria a înţeles într-un fel că doamna educatoare e cea care dă startul la toate activităţile din clasă, iar când anunţă vreun eveniment, nu mai are răbdare şi se ţine după ea şi o tot strigă: "doma!" până primeşte şi ea printre primii ustensilele necesare. 
         
la grădiniţă în vizită


aştept startul la pictat


am talent

primul meu desen in acoarela
în leagăn
la joacă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...