marți, 31 iulie 2012

DICŢIONAR DE VORBE COPILĂREŞTI 1+

1+

1. tati - varianta drăgostoasă pentru tata;
2. mami - cu toată duioşia glasului mă strigă mami, dacă tot pentru tati are atâtea apelative:"ta, tata, tatu, tati", mă simţeam dezavantajată, aşa că am învăţat-o să mă strige şi pe mine aşa cum mi-am dorit mereu să aud;
3. nanu - l-a rostit ea  fără să o ajut eu, însă nu cred că îi ştie exact înţelesul, dar îl rosteşte foarte clar şi frumos;
4. piş - pentru pipi, foarte rar şi foarte puţin, dar e un început;
5. câh - pentru vreun gunoi pe care îl vede şi raroeri îl utilizează şi pentru kaka;
6. ni - pentru viţeluşul vecinei noastre pe care îl urmăreşte de peste gard în braţele tatei;
7. mee - pentru capra vecinei;
8. muu - văcuţa;
9. oi - pentru oiţe, mergeam cu maşina prin comună iar  pe şosea erau nişte mioare, noi am încetinit să treacă şi să nu lovim vreuna, iar Daria cum le-a zărit a şi spus "oi" arătând cu degetul spre ele, iar noi am rămas mască, căci oi nu prea a văzut prin sat, căci sunt plecate pe munte, iar ea la animale le spune mai mult în felul în care fac decât pe nume. Eram mândri că fetiţa noastră orăşeancă la nici doi ani ştia cum se numesc nişte animale, pe care noi la vârsta noastră habar nu aveam cum arătau.
10. auuu - aşa răspunde dacă o întreb cum face lupul;
11. mor - pentru urs;
12. diii - pentru căluţ;
13. pi - pisica;
14. ham - pentru căţel;
15. pui - pentru pui, puişori, găini;
16. tatu - varianta neoficială pentru tati: "tat-tu!", după ce fără să vreau o mai zoresc să mai plece de pe capul meu şi la ta-su, ea a învăţat cuvântul, nicidecum comanda, aşa că bombănind toată ziua "tatu" în sus  şi-n jos, am hotărât să o învăţ şi varianta oficială şi care este preferabilă "tati", am reuşit cu succes, însă mai aminteşte şi de "tatu" de multe ori;
17. şşşit -  pentru linişte;
18. bo - pentru bomboane, în special acadele;
19. ma - pentru Masha i medved, noul film de desen animat preferat după vizita de la Moldova;
20. ge - pentru Tom şi Gerry, iarăşi un desen animat care îi face plăcere să-l urmărească;
21. - pentru măr;
22. ma - pentru vecinul nostru de joacă Marian, atunci când e la poartă arată spre drum şi mă întreabă cu privirea dacă vine cumva, iar dacă trecem pe lângă casa lui, se apleacă şi se uită pe sub poartă poate-i zăreşte picioruşele zburdalnice prin curtea sa;
23. leu - pentru animalul din tine...leul animalul sălbatic îl ştie din desenele animate, la văzut la grădina zoologică, însă uneori mai numeşte leu şi vreo pisică mai mare şi grasă sau vreun câine mai pufos şi mare, îl mai încurcă şi cu leopardul sau tigrul, dar de cele mai multe ori îi spune coresc şi rosteşte cu tărie şi îşi răsuceşte limba în gură de zici că vorbeşte limbi străine;
24. tai - stai strigă Daria după vreo pisică pe care ar dori să o prindă de coadă sau după un fluture care zboară răzleţ prin curtea casei sau după vreo persoană care îi este dragă;
25. aide - haide te roagă ea şi te trage de mână mergând spre direcţia dorită;
26. pouă - plouă zice printre dinţi uitânduse pe geam sau cer sau dacă vede o umbrelă;
27. moah - işi strânge buzele le lipeşte frumos de ale mele şi şi la final soarbe savoarea pupicului;
28. nui - spune Daria cu un ton intrebător atunci când se termină un film de desen animat preferat sau când se trezeşte dimineaţa şi tati lipseşte din pat;
29. eu, tu - le rosteşte după mine iar când are treabă cu mine îmi spune "tu" şi mă îndeamnă cu mâna să merg cu ea;
30. yam-yam - şi lingându-şi şi ultima picătură de pe buze de mâncare gustoasă şi delicioasă aşteaptă nerăbdătoare următoarea îmbucătură;
31. cm - cuburi lego aşa a reuşit ea să le numească cu un "cm" nazal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...