joi, 1 martie 2012

UN AN DE DIVERSIFICARE

un 1 martie plăcut pentru fetiţe şi băieţei!
        
        
prima masă solidă

            Acum doi ani aveam copilul în burtă şi florile pe masă, primăvara aceasta e total diferită, am copilul în braţe  şi florile în mână. Azi sărbătorim un an de diversificare, avem un an şi şase luniţe şi suntem foarte surprinşi plăcut în fiecare zi de Daria. Anul trecut am aşteptat data exactă, când Daria a împlinit 6 luniţe  am început diversificarea. Ne-am echipat corespunzător: scaun de masă, barbeţică, bol de hrănire cu ventuză, linguriţe multe modele, printre care şi unele cu ventuze pe care le ataşam pe post de spectatori şi bineânţeles cu mâncare.  A fost singura dată când mi-a tremurat mâna atunci când am hrănit copilul, mai târziu a fost floare la ureche. Cu timpul  fiecare masă devenea o provocare, căci până mai târziu laptele de mamă a fost mancarea principală, căci masa de legume de la prânz era puţină , iar fructe şi cereale a mâncat foarte târziu, cereale după 9 luni, iar fructele după 11 luni. 
            Dar am avut răbdarea să aşteptăm şi să sperăm ca va mânca şi copilul nostru bine şi diversificat ca alţi copii, şi va ronţăi şi ea covrigi şi biscuiţi prin oraş, aşa cum o făceau alţi bebeluşi de timpuriu. Am cumpărat pungi cu covrigi de Buzău, însă Daria se juca de minune cu ei, nici că ar băga vreunul în gură, dar într-o dimineaţă a încercat să mănânce, aşa ca ăsta a fost începutul. Chiar dacă în parc ne retrăgeam pe o bancă singuratică şi se mai îneca cu el, a fost ca un exerciţiu, chiar dacă avea 11 luniţe, şi alţi copii de vârsta ei mâncau aproape orice sau chiar orice, noi trăgeam speranţă la mese mai plăcute şi mai pline. La un an aveam doar o masă solidă, o gustare şi o masă de cereale, şi laptele matern era încă la putere, adică şi după o masă din astea de mai sus mergea mereu şi nişte lăptic matern.  Aşa că unele alimente deveneau mâncare sau altele erau folosite pe post de jucării. Oricum nu am visat vreodată să mănânce atât de bine la cum a început de timid şi de sclifosit, astăzi mâncăm, nu tot, dar destule, iar dacă stă cineva la masă se cere să stea în braţe şi desigur să înfulece ceva. Şi desigur laptele de mamă este încă la putere, este cea mai gustoasă gustare.  Am trecut şi peste episoadele de vomă şi peste cele de refuz categoric, astăzi mănâncă bucăţele şi sunt foarte mândră şi înţeleg imediat dacă nu vrea să mănânce, se întoarce cu spatele, nu am insistat niciodată mai mult decât trebuia, iar acest lucru m-a ajutat, căci atunci când a fost ea pregătită a cerut şi a mâncat singurică.
     Mai avem două trepte de trecut: să mănânce singurică şi să treacă la meniul familiei, dar mai e mult până atunci, aşa că să ai poftă scumpa noastră!
MIC DEJUN DE FRUCTE





                                                                          6 luni şi masa de fructe

 operaţiunea covrigul la 11 luni


s-a jucat cu ele foarte reuşit, dar nu a băgat nici una în gură la 12 luni
pară la 13 luni
prună





                                                                               pufuleţi la 14 luni

banană
                                                                  măr cu biscuite la 15 luni
                                                                       banană la 17 luni

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...