joi, 22 decembrie 2011

SPIRITUL CRĂCIUNULUI

        
 Spiritul Crăciunului ar trebui să ne inspire filantropie, revederea familiei şi numai gânduri bune!
    Iar eu m-am dat de 3 ori peste cap, m-am gândit, am răscolit printe amintiri şi gânduri, printre regrete şi păreri de rău, în încercarea de a fi o mamă, soţie, fiică, soră, cumnată, prietenă bună şi înţelegătoare.
   Unu bifat, filantropia: am făcut schimb de cadouri, am făcut cadouri şi celor de la care nu mă aştept să îmi dea ceva şi celor amărâţi, nu spre laudă, ci din bunătate.
   Doi bifat, revederea familiei: aici sunt în ceaţă, mai complicat, cred că din 8 ani de când sunt in România, am sărbătorit de 2 ori Crăciunul în sânul familiei noatre tinere şi atunci în primii 2 ani de căsătorie, primul Crăciun după nuntă, al doilea Crăciun când eram însărcinată, de când a apărut bebele sărbătoresc fără Cristi, el vine bineînţeles după... el aduce acest spirit în sufletul a mai mulţi oameni şi copii.

Crăciun 2009, Parohia Lera
     Iar înainte când eram la facultate ratam ambele sărbători, la primul eram acasă în Moldova, iar la al doilea, eram mereu în drum spre România, deci ...Revederea familiei intră în lucruri care se fac atunci când e posibil.
    Trei bifat, gânduri bune: ele sunt gratis şi îţi ei câte vrei, când vrei, din care doreşti, doar să poţi.
    Odată, pe când eram mici, spiritul Crăciunului venea natural, de la sine, ne trezeam într-o dimineaţă, zăpada era până pe sub geam, ne căutam cizmuliţele şi mănuşile prin casă şi mergeam la săniuş. Ne întorceam  îngheţaţi  la gura sobii, apoi venea mult aşteptata serbare de la şcoală, vacanţa, tăiatul porcului şi muuuuuuuuuuulte dulciuri. Dacă aş vrea să vorbesc de cel mai mult lucru din copilăria mea, ăsta ar fi dulciurile. Totul se încununa cu colindatul, mai câştigam câteva dulciuri în plus şi multă voie bună.
   Mmmm, acum că e încă bebe mic, zic mic, deoarece nu poate încă intra în acest spirit, că de dărâmat brazi şi despachetat cadouri e prima, tre să am niţel răbdare, la anul va fi în acest spirit implicată total:
- Mami, tati, vreau cadoul ăla, vreau atâtea şi aşa!
   Abia aştept! Oricum în cizmuliţe s-a încălţat deja, de îngheţat prin parc am mai îngheţa, aşteptăm zăpada, de colindat e mică încă, porc nu avem, iar pe Moş Crăciun îl întâlnim la anul mai bine, anul ăsta  încă dărâmă brazi şi îi e frică de omul roşu cu barbă, iar cadourile au fost din plin, aşa că numai gânduri bune!
   Iar dacă stau şi mă gândesc bine, la un moment dat mulţi dintre noi spun că sărbătorile nu mai sunt ce au fost odată...eu am realizat că ele au rămas la fel, doar noi am schimbat poate locul şi viziunea, căci pe atunci eram copii, nu aveam grijile părinteşti, acum că avem copii, vedem puţin mai altfel, dar Crăciunul e la fel de magic ca acum 28 de ani.
Crăciun magic tuturor!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

S-ar putea să îţi placă şi:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...